Leerdoelen:
Je kent de betekening van de volgende begrippen:
Snelheid en gemiddelde snelheid,Â
Je kan de gemiddelde snelheid uitrekenen bij een gegeven afstand en tijd.
Je kan in verschillende situaties handig rekenen met snelheden, afstanden en tijd en de juiste eenheden.
Je kan het verschil uitleggen tussen de snelheid en gemiddelde snelheid.
Bestudeer blz 42+43+48+49 en maak opgaven 2-5 (niet 5e)+7+12+16+17+20
Bestudeer blz 42+43+48+49 en maak opgaven 6+8+9+10+15+18+19
Bestudeer blz 54 en maak opgaven 24+26+27(niet d)+28
Maak ook het tweede experiment uit het boekje (2.3B Versnelling op de helling) helemaal af. Lever dit boekje de volgende les in. Heb je dan je boekje niet bij dab krijg je ook geen punten voor dit experiment.
Leerdoelen:
Je kent de betekening van de volgende begrippen:
Constante snelheid, Versnellen en vertragen, Eenparige versnelling en vertraging, Snelheid-tijddiagram
Je kan rekenen met de formule voor de versnelling
Je kan aan een snelheid-tijddiagram zien of een versnelling eenparig is en deze berekenen.
Je kan aan de hand van een snelheid-tijddiagram een beweging beschrijven.
Bestudeer blz 55 en maak opgaven 27d+29+30+31+33
Leerdoelen:
Je kent de betekening van de volgende begrippen:
Reactietijd en reactieafstand, Remweg, Stopafstand
Je kan rekenen met reactietijd en remweg.
Je kan de vertraging bij remmen berekenen of bepalen uit een snelheid-tijddiagram.
Je kan de invloed uitleggen die snelheid, reactietijd em vertraging hebben op de stopafstand en de vorm van het snelheid-tijddiagram.
Bestudeer blz 66+67 en maak opgaven 44+45+46+4748+49